Najlepsze odbitki

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Pytania dotyczące zamówienia

Jeśli masz pytania dotyczące Twojego zamówienia, skieruj je do laboratorium, w którym złożyłeś zlecenie. Możesz to zrobić drogą telefoniczną lub mailową. W korespondencji umieść numer zamówienia, który znajdziesz w zakładce Moje konto - Moje zamówienia. Dane kontaktowe laboratoriów: Laboratoria.

Jak zamówić zdjęcia?

  1. Wybierz produkt, który chcesz zamówić (np. odbitki kwadratowe, format 10x10).
  2. Po kliknięciu przycisku „zamów”, otworzy się edytor, w którym należy wybrać zdjęcia z komputera, smartfona, konta Facebook lub Instagram.
  3. Po wybraniu zdjęć i kliknięciu przycisku „dalej”, otworzy się podgląd zamówionych produktów. W tym miejscu można wyedytować poszczególne zdjęcia - np. dodać białą ramkę, wykadrować zdjęcie, czy je obrócić. Jeśli chcesz, możesz dodać kolejne zdjęcia do swojego projektu. Przewiń na koniec listy podglądu produktów, które pojawiają się w edytorze i kliknij na ostatnią ramkę "Dodaj zdjęcia". Można wybrać zdjęcia istniejące w albumach lub przesłać nowe z komputera, smartfona etc.
  4. Po zakończeniu edycji, należy kliknąć w przycisk „do koszyka”, który automatycznie przeniesie nas do podglądu zawartości zamówienia.
  5. W koszyku należy wybrać rodzaj dostawy, a następnie uzupełnić dane do przesyłki. Jeśli widzisz, że wszystko się zgadza, kliknij przycisk "zamów i zapłać", który otwiera okno dialogowe systemu płatności online.
  6. Na maila otrzymasz powiadomienie, gdy zamówienie zostanie zrealizowane. W zależności od wybranego rodzaju sposobu dostawy, po otrzymaniu wiadomości należy udać się do punktu odbioru osobistego lub oczekiwać przesyłki.

Czy mogę zamówić odbitki i inne fotoprodukty w jednym zamówieniu?

Tak, po dodaniu jednego z produktów do koszyka należy przejść na stronę główną, aby wybrać kolejny produkt. Każdy produkt pojawia się jako kolejna pozycja w koszyku.

W trakcie składania zamówienia nie dokonałem od razu płatności. Jak mogę teraz dokończyć płatność?

  1. Kliknij na górze strony "Moje konto",
  2. Wybierz zakładkę "Moje zamówienia",
  3. Znajdź zamówienie, dla którego płatność nie została zrealizowana,
  4. Kliknij przycisk "Ponów płatność"
  5. Zaloguj się do systemu bankowości internetowej w wyskakującym oknie dialogowym i zrealizuj płatność

UWAGA: Ze względów bezpieczeństwa, przycisk "ponów płatność" można wcisnąć tylko raz! Usługa nie ma możliwości otworzenia płatności elektronicznych dwukrotnie.

Przy użyciu jakich materiałów i maszyn wykonywane są odbitki w FOTO FUJIFILM?

Laboratoria FOTO FUJIFILM pracują w oparciu o chemię i papier Fujifilm, wyłącznie na sprzęcie typu Minilab Fujifilm Frontier, co gwarantuje odbitki najwyższej jakości.

Dzięki zaawansowanej technologii Fujifilm odbitki oddają naturalne barwy, a ich trwałość wynosi ponad 50 lat.

Jaka jest maksymalna wielkość zdjęcia które mogę użyć na stronie?

Maksymalna wielkość (waga) pliku ze zdjęciem, którą obsługuje strona wynosi 50mb

Jakie formaty plików graficznych są obsługiwane przez stronę?

Strona działa z plikami w formacie .jpg, .png oraz .bmp

Czym się różni zamówienie ekspresowe od zwykłego?

Zamówienia ekspresowe będą realizowane przez laboratoria w pierwszej kolejności, następnie wysyłane bądź przekazane do odbioru. Produkty w usłudze ekspres są przez to droższe i zawsze wyróżnione na czerwono. Tylko wybrane produkty są możliwe do zamówienia w usłudze ekspres, co jest podyktowane ich największą dostępnością w każdym z laboratoriów, w sieci FOTO FUJIFILM.

Dlaczego moje zdjęcia na odbitkach lub innych fotoproduktach wyglądają inaczej niż kiedy oglądam je na monitorze?

Większość monitorów domowych, czy biurowych nie jest skalibrowana, a technologia tych ekranów nie pozwala na wyświetlanie pełnej barwy kolorystycznej oraz zakresu tonalnego co powoduje, że obraz nie wyświetla się prawidłowo. Kalibrowanie takich monitorów nie jest uzasadnione, ponieważ mimo skalibrowania, użyta technologia w ekranach nie pozwoli na wystarczające odzwierciedlenie kolorów i zakresów tonalnych.

Najczęściej monitory domowe i biurowe są zbyt mocno rozjaśnione, dlatego często ciemne obszary zdjęć na monitorze mogą wyglądać dobrze, zaś na odbitkach będą ciemniejsze.

Dochodzą do tego również różnice w postrzeganiu kolorów przez ludzi. są osoby które wolą zdjęcia ciemniejsze od jaśniejszych czy cieplejsze od zimnych i na odwrót.

Laboratoria realizujące zamówienia pracują na wysokiej jakości, odpowiednio skalibrowanych monitorach. Urządzania, na których są wykonywane odbitki, są bezpośrednio połączone z profesjonalnym monitorem, co pozwala na odzwierciedlenie prawidłowych kolorów oraz zakresu tonalnego.

Wykonaj eksperyment:

Wyświetl to samo zdjęcie jednocześnie na telefonie oraz monitorze i porównaj. Zazwyczaj będą się różnić od siebie kolorystycznie, a niektóre szczegóły w ciemnych lub jasny partiach zdjęcia mogą być mniej lub bardziej widoczne.

Weź zwykłą białą kartkę, a na komputerze uruchom program typu Word i porównaj biel kartki z wyświetlanym obrazem na monitorze. Uwaga: eksperyment należy wykonać w najjaśniejszym momencie dnia, w pomieszczeniu z białymi ścianami (inne kolory ścian będą dawać zabarw na kartce trzymanej w dłoni). Zazwyczaj monitor jest jaśniejszy od kartki, co jest spowodowane zbyt mocno rozjaśnionym monitorem oraz różnicą technologiczną (ekran świeci).

Zalecenia:

  • W ustawieniach monitora wybierz tryb wyświetlania obrazu „sRGB”, jeśli go niema to „standardowy”. Powyższe zalecenie nie zagwarantują idealnego wyświetlania obrazu, może jedynie zbliżyć do go rzeczywistości.
  • Najlepszym rozwiązaniem jest kalibracja monitora z komputerem z którym jest używany.
  • Jeśli uważasz, że Twoje zdjęcia zostały przygotowane na skalibrowanym monitorze i chcesz mieć pewność, że zostaną wydrukowane bez żadnej ingerencji w ich kolorystykę, napisz w uwagach do zamówienia, by zlecenie zrealizowano bez autokorekty.